טיפול בדליות ורידים

דליות נקראות גם ורידים דליתיים, זהו מצב בגוף בו הורידים שלנו הופכים להיות גדולים מהרגיל ומפותלים. המושג דליות מתייחס לרוב אל הורידים ברגליים, למרות שאנו יכולים לראות לפעמים גם דליות במקומות אחרים בגוף. על מנת להבין מדוע חשוב לבצע טיפול בדליות ורידים יש להבין קודם כל את ההשלכות של הדליות. הורידים שלנו הם חלק ממערכת ההובלה של הדם לאיברים השונים. הדם מביא עימו חמצן מהלב לכל הגוף (מלבד הריאות משם הוא מביא את החמצן) וכאשר הדם לא יכול לעבור כראוי מהלב לאיברי הגוף, אספקת החמצן נפגעת ואיתה האיבר. הטיפול בדליות הורידים נועד לאפשר לגוף כולו לתפקד טוב יותר.

תופעות אשר מצריכות טיפול בדליות ורידים

במקרה של דליות אנו יכולים לראות גם בעין "רגילה" את הנזק. לרוב הדליות ממוקמות באזור הרגליים והתופעה נראית כמו נימים בולטים שלפעמים מקבלים צבע חזק של כחול, אדום ואפילו שחור. הצבע הכהה הוא תוצאה של דם שאינו זורם כראוי בנימים. מעבר לכך שיש לבצע טיפול בדליות ורידים כדי לטפל באיברי הגוף, יש להתייחס למצב ברצינות הנדרשת גם כדי להימנע מהמפגע של הורידים הבולטים. לרוב אנשים לא מתייחסים לורידים הבולטים בתחילת הדרך כיוון שהם "רק" בולטים ולא כואבים, אך עם הזמן מופיע גם כאב ולחץ שמוקלים באופן משמעותי כאשר מבצעים את הטיפול בדליות הורידים.

סיבות להיווצרות הדליות, אבחון וטיפול

הסיבות להיווצרות דליות יכולות להיות מגוונות ולרוב הם תוצאה של עמידה ממושכת והפעלת לחצים על הרגליים. הדליות גורמות לכאבים במיוחד בזמן הליכה, עמידה או ריצה ולכן רבים אשר סובלים מהן מעדיפים להניח את הרגליים על משטח מאוזן. האבחון של הדליות הוא פשוט למדי כיוון שאנחנו כמעט תמיד יכולים לראות אותם בעין רגילה ועם זאת מומלץ שלא להמתין זמן רב עם טיפול בדליות הורידים ולא לחכות לכך שהמצב של הדליות יחמיר. דרכי טיפול בדליות ורידים יכול להיות באמצעים שונים כאשר בין האמצעים המוכרים אנו רואים גרביים אלסטיים אותם מלבישים על הרגליים, מנוחה והרמת רגליים וטיפולי לייזר מסוגים שונים אשר מתבצעים תחת הנחייה רפואית ועם צוות מקצועי בתחום.